معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

برای تدوین قوانین و مقررات آموزشی و تربیتی، نیازمند تجربیات ارزشمند همکاران هستیم

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای بازنگری و به روز رسانی مصوبات، قوانین و مقررات آموزشی و تربیتی و تهیه وتدوین مصوبات جدید، نیازمند تجربیات ارزشمند همکاران در مناطق و شهرستان ها هستیم.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در دیدار با رئیس آموزش و پرورش شهرستان بوئین زهراء گفت: مدیریت درآموزش و پرورش کاری ظریف، سخت، حساس و مشکل است چون در آموزش و پرورش با افکار و دیدگاه های مختلفی سروکار داریم که باید پاسخگوی خواسته های آنها باشیم.

وی با اشاره به اینکه موانع و محدودیت های اجرای مصوبات شورای عالی در میدان عمل هویدا می شود افزود: یکی از بهترین راه های ایجاد ارتباط با مناطق و شهرستان ها برگزاری جلسات هم اندیشی درباره مسائل و موضوعات آموزشی و تربیتی است.

دوراندیش گفت: از این طریق نقطه نظرات و پیشنهادهای آنها را درباره مسائل آموزشی و تربیتی را دریافت نموده و برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی می کنند. چون شما عزیزان در میدان عمل به قوانین و مقررات آموزشی و تربیتی حضور دارید و موانع و محدودیت های اجرای مصوبات شورای عالی را بهتر از ما درک می کنید.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ابراز داشت: برای بازنگری و به روز رسانی مصوبات، قوانین و مقررات آموزشی و تربیتی و تهیه وتدوین مصوبات جدید به تجربیات ارزشمند شما عزیزان در میدان عمل نیازمند هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از مصوبات مهم و حساس شورای عالی؛ آئین نامه اجرایی مدارس است که منشور مدیریت و راهنمای عمل مدیران مدارس است.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این آئین نامه تمامی اطلاعات و موضوعاتی که یک مدیر نیاز دارد، دیده شده است.

دوراندیش اظهار داشت: آئین نامه اجرایی مدارس در خرداد 1403 بازبینی و به روز رسانی خواهد شد. نسخه نهایی آن در شهریور 1403 برای اجرا در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اساسنامه مدارس شبانه روزی و آئین نامه مدارس چند پایه که اکنون مورد بازدید گروه های نظارتی دبیرخانه شورای عالی است اگر همکاران نظر و یا پیشنهادی دارند می توانند ارائه کنند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان ضمن تشکر از رئیس آموزش و پرورش منطقه بوئین زهرا گفت: از همه همکاران محترم فرهنگی تقاضا داریم مصوبات شورای عالی را مطالعه و دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادهای خود را از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش(www.sce.ir) بیان کنند و یقین داریم شما با این کار ما را در تهیه و تدوین مصوبات و قوانین و مقررات آموزشی و تربیتی قوی راهنمایی و کمک می کنید.

سید سعید موسوی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بوئین زهراء در این دیدار گفت: حضور روسای ادارات در جمع کارشناسان و مسئولان وزارتخانه باعث دانش افزایی و کسب تجربیات ارزشمند و کارآمدی آنان خواهد شد که می تواند این تجربیات در ادارات محل خدمت خویش بکار گیرند.

در ادامه این دیدار موسوی نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد.